Data mooier presenteren met een interactieve infographic
Op door Bram Bulkens
Data op een boeiende en begrijpelijke manier onder de aandacht brengen, hoe doe je dat eigenlijk?
“Let op: deze animaties kunnen emoties bij u losmaken!” Dat zou Google eigenlijk als waarschuwing moeten tonen voordat je deze video bekijkt. De “Google Zeitgeist: Year in review” is een jaarlijks terugkerende video maar die van 2012 zit nog steeds in mijn geheugen gegrift!
Dat komt vooral door de perfecte montage, de muziek (instrumentale versie van “All i want” van Kodaline) en de animaties die zijn gebruikt om deze sfeer neer te zetten. Die animaties lijken namelijk slow motion video’s maar bestaan eigenlijk uit tientallen lagen van foto’s en effecten.
Door deze lagen te combineren en deze minimaal te animeren ontstaat er een unieke stijl die samen met de muziek en de voice-overs resulteren in: kippenvel!
De foto-animaties beginnen vanaf ongeveer 01:00 minuut maar de rest van de video is ook zeker de moeite waard!
Data op een boeiende en begrijpelijke manier onder de aandacht brengen, hoe doe je dat eigenlijk?
In de wereld van online branding is het creƫren van een sterke merkidentiteit essentieel.
© 2023, De Animatier – Animaties, video's en infographics