Data mooier presenteren met een interactieve infographic
Op door Bram Bulkens
Data op een boeiende en begrijpelijke manier onder de aandacht brengen, hoe doe je dat eigenlijk?
Ben jij die ongemakkelijke ziektekostenverzekeringscommercials (scrabble!) ook zo zat? Aan het einde van elk jaar worden we weer overspoelt met nieuwe commercials van alle zorgverzekeraars, want ze willen natuurlijk dat we overstappen. Iedereen is flexibel, iedereen is goedkoop en iedereen beweert de beste verzekering te bieden.
In de U.S. of A. weten ze al lang dat het niet meer werkt om hetzelfde te roepen en hetzelfde te doen als je concurrent. Daarom investeren bedrijven als Oscar in gebruikersgemak en maken ze apps voor hun klanten die het leven mét een ziektekostenverzekeraar iets leuker maakt.
De animatie die Oscar liet maken legt op een leuke manier uit wat de pluspunten van hun dienst zijn. Daarbij leggen ze niet te veel de nadruk op wát het kost, maar vooral op wat de voordelen zijn als je voor Oscar kiest.
Helaas zijn er maar weinig zorgverzekeraars in Nederlands die op deze manier werken. Chapeau Oscar!
Data op een boeiende en begrijpelijke manier onder de aandacht brengen, hoe doe je dat eigenlijk?
In de wereld van online branding is het creëren van een sterke merkidentiteit essentieel.
© 2024, De Animatier – Animaties, video's en infographics